over Pinion




  Pinion bied 4 verschillende type versnellingbakken



En pinion bied 6 verschillende cranke lengten
155, 160, 165, 170, 175, 180mm


                                             Dit om een idiaale knie-strekking te berijken


Pinion gaat haar progamma uitbreiden met een drie tal nieuwe versnellings bakken.

Naast de P1.18 die al veel gebruikt bij de hoogwaardige trekkingfietsen, wordt de collectie uitgebreid met een P1.12 , P1.9XR en een P1.9CR .
Meer over de prijzen en de gewichten volgen zodra deze beschikbaar zijn


Pinion P1.18 : trekkingbikes, mountainbikes, sportfietsen en speed pedelecs.

Totaal bereik: 636%
Stappen tussen de verzetten: 11.5%.

Pinion P1.12 : trekkingbike, mountainbikes, sportfietsen, stadsfietsen en E-bikes

Totaal bereik: 600%
Stappen tussen de verzetten: 17,5%.

Pinion P1.9XR : mountainbikes, sportfietsen, toerfiets en speed pedelecs.

Totaal bereik: 568%
Stappen tussen de verzetten: 24,3%.

Pinion P1.9CR : stadsfietsen en E-bikes
  Totaal bereik: 364%
  Stappen tussen de verzetten: 17,5%

de eerste nieuwe versnellingsbakken zijn leverbaar vanaf maart. 2015

De Pinion P1.18 is een versnellingsbak met 18 verzetten die in het midden van de fiets gepositioneerd is. Het Pinion versnellingssysteem is ontwikkeld en gefabriceerd in Duitsland.

De
nieuwe Pinion met18 versnellingen heeft een centralepositie in hetframe,waardoorde gewichtsverdelingen het zwaartepuntoptimaal in de fiets verdeeld zit en vooreen goede versnellingen overbrenging zorgen, tevens kunnen er lichtwielen worden gebruikt .

De transmissie heefteen totaleverhoudingvan 636% en een nogoverbrengingsverhoudingenvan 11,5%.

De Pinion fietsenkunnen worden voorzien vanzowelketting-of riemaandrijving.

De tandwielkastenzijn verkrijgbaar in zwart, zilver, blauw en rood.
De techneuten van Pinion zijn afkomstig uit de automotive-industrie. Na versnellingsbakken voor auto's te hebben ontwikkeld bedachten de heren Michael Schmitz en Christoph Lermen dat die technieken ook heel goed geschikt gemaakt konden worden voor fietsen.
Het doel van de ontwikkelaars van Pinion was het meest duurzame en onderhoudsvriendelijke versnellingssyteem te maken met een groot versnellingsbereik en een goede gewichtsverdeling.

Groot versnellingsbereik

De Pinion 18-bak heeft een totaalbereik van maar liefst 636% tegenover 519% van de Rohloff-naaf met 14 versnellingen. Het bereik is zelfs groter dan van de meeste 3x9 en 3x10 derailleurssystemen!


De grootte van de stappen tussen de versnellingen is bij Rohloff 13,5 en 13,7% en bij de Pinion is dit slechts 11,5%. De Pinion heeft dus meer versnellingen met een groter bereik en kleinere tussenstapjes.

 

 

 


De Pinion is op een vergelijkbare manier geconstrueerd als de versnellingsbak van een auto. Twee assen met daarop een serie tandwielen in verschillende groottes. Door verschillende tandwielen met elkaar te combineren ontstaan er 18 overbrengingen.


De Pinion-bak wordt in zijn geheel op de plaats van het bracket onder het frame geschroefd. Om de Pinion in een fiets toe te kunnen passen moeten de fietsfabrikanten een speciaal frame maken.


Inclusief draaischakelaar en kabels weegt de Pinion 2796 gram, wat 976 gram meer is dan een Rohloff-set, maar het grootste voordeel is dat dit gewicht in het midden van de fiets zit in plaats van in het achterwiel. Het zwaartepunt komt zo mooi laag en centraal te liggen en het achterwiel blijft lekker licht.

De Pinion P1.18 beschikt over een relatief klein voortandwiel en een groot achtertandwiel. Tandwielen van deze afmetingen zorgen voor een optimale werking van de tandriem, met een minimale kans op overslaan, omdat de tandriem altijd op voldoende tanden aangrijpt.

Het kleinere voortandwiel geeft een extra grote bodemvrijheid. Het tandwiel en de tandriem zullen zo niet snel beschadigen door rotsblokken en boomstammen.

Onderhoudsvriendelijk

Alle draaiende delen van de Pinion-bak zitten hermetisch opgeborgen in een aluminium behuizing. De versnellingsbak heeft dus geen last van water en vuil. Bij de Pinion hoef je slechts om de 10.000 km de bak van nieuwe olie te voorzien!

Bijkomend voordeel van de Pinion is dat deze naast een conventionele ketting ook met een Gates Beltdrive uitgerust kan worden. De tandriem-aandrijving van Gates is schoon, stil en bijzonder duurzaam. De tandriem hoeft niet gesmeerd te worden en loopt altijd soepel.

Hoog rendement

De tandwielen, lagers en assen van de Pinion zijn geconstrueerd voor een lange levensduur in combinatie met een zo hoog mogelijk rendement. Deutsche gründlichkeit met de precisie van een Zwitsers uurwerk!

En dat hoge rendement blijkt in de praktijk goed voelbaar. De Pinion trapt lekker licht!

Eenvoudige bediening

Alle 18 versnellingen worden eenvoudig bediend met een draaihandvat. Je kan in een handomdraai meerdere versnellingen op en af schakelen en de Pinion schakelt ook wanneer de trappers niet draaien.

De draaishifter bedient de bak met twee trekkabels die, in tegenstelling tot bij een derailleursysteem, niet continu onder spanning staan. Omdat de kabels slechts tot aan het bracket lopen en dus relatief kort zijn is er weinig interne wrijving en zo is de schakelwerking lekker licht.

De indexering (de klik) van de versnellingen zit in de versnellingsbak en niet in de draaigreep. Versnellingen afstellen behoort dus tot het verleden!

Pinion: Tandje meer, Tandje minder,

  • Meer versnellingen (18 stuks)
  • Groter bereik (636%)
  • Minder grote tussenstappen (11,5%)
  • Meer geoptimaliseerde gewichtsverdeling
  • Meer duurzaamheid (minstens 60.000 km)
  • Minder onderhoud (om de 10.000 km olie verversen)

 

Copyright: Belt-bikes Apeldoorn